6. april 2020

Lundbæk

Limfjorden

Så kom der gang i havørrederne!

Efter et par dage med høj solskin og høje temperaturer er vandtemperaturen steget og kommet over de magiske 6 grader. Derfor tog jeg en tur i Limfjorden efter arbejde.

Turen gik til Lundbæk da jeg selv har fanget fisk derude for nyligt - og jeg har set andre fange fisk der - og andre spots tæt på.

Jeg fiskede det første stykke forholdvis hurtigt af - nok også lidt for hurtigt. Mere om det senere. Jeg ville gerne over til det spot hvor jeg selv havde fanget sidst og set andre fange fine fisk.

På min vej derover stødte jeg på Jari P., som nogle af jer måske kender, sammen med en anden gut. De fiskede videre hvor jeg kom fra - og jeg gik ind hvor de havde været - til mit spottet hvor jeg tidligere havde faget.

Pludselig havde ham Jari havde med fisk på - lige derude hvor jeg havde fisket hurtigt forbi. De gik hurtigt ind og jeg fiksede lidt videre uden held.

Jeg vendte om og fiskede tilbage - og ca. 30 - 40 minutter efter var jeg tilbage hvor de fik fisk. Det tog ikke mere 5 minutter før jeg havde den første blanke fisk over mpl efter Snurrebassen helt ind til stangspidsen, inden den drejede af.

Kort herefter gik mit GoPro død for batteri - og 5 minutter senere havde jeg igen en fisk med helt ind - jeg kunne se den på lang afstand. Jeg lavede et ultra-langt spinstop i håb om at den gad hugge - og det gjorde den! Jeg kunne dog umuligt få den kroget ordentligt og i de øjeblik jeg forsøgte at få fat i mit net hoppede den af. Det var nok en 50+ jeg mistede.

Jeg skiftede batteriet i kameraet ud i håb om flere fisk - og 5-10 minutter senere havde jeg endnu en blankfisk over mål efter - helt ind til stangspidse.

Imellem disse fisk havde jeg flere hug af andre fisk, som konstant nappede til blinket.

Alt dette på max en halv time. Selvom jeg gerne vil have haft en fisk oppe af vandet og med hjem, så var det alligevel havørredfiskeri når det er sjovest. Masser af action der gør at man lige for pulsen lidt op - og koncentrerer sig ekstra meget.

Havde jeg været lidt dygtigere, lidt mere heldig - og måske haft en ophængerflue på, så tror jeg at jeg kunne have haft 3-4 fine fisk oppe af vandet.

Nu er der gang i havørrederne! 🙂

Mere information

Mit kamera og kort løb desværre tør for strøm og plads inden fisken jeg havde på krogen, så måtte skifte batteri og rydde kortet. Fik dog en følger, man lige kan ane i slow og med godt med zoom på.