12. april 2020

Lundbæk & Hesteskoen

Limfjorden

Test af ny stang

Både min kammerat og jeg har i et stykke tid overvejet at få fat i en lille 6-fods stang - mest af alt fordi vi fiskere mere og mere og engang imellem døjer lidt med ryggen. Så nu har vi anskaffet os en Daiwa Crossfire Spin 6-fods stang med en kastevægt på 5 - 20 g, til kun 209,- kr. (det behøver ikke koste en formue at erhverve sig en ny stang 😉)

Vi startede dagen i Nibe hvor vi begge har været nogle gange over de sidste par uger og oplevet en del liv og da også fået en fisk med hjem hver.

Stedet hvor jeg sidst oplevede masser af liv havde vi desværre ikke det store held med, så vi fiskede hurtigt videre og længere øst på end vi har været før. Vi oplevede stadig ingenting, men bedst som vi snakkede om at gå tilbage og tage strækket forfra, så fik min kammerat hug af en fisk nok lige under målet.

Desværre mistede han dan, som han også mistede en for nogle dage siden og jeg mistede en i mandags. Hvorfor vi ikke helt kan kroge dem for tiden må vi så tænke lidt over 🙂 Den jeg mistede var på min normale stang, så det har ikke nødvendigvis noget med stangen at gøre.

Dette var alt det blev til på første spot og efter en lang pakke-sammen-kaffe-kage-pause, så kørte jeg alene til Hesteskoen - mest for at test den nye stang lidt yderligere, men også med et spinkelt håb om, at der måske kunne være et par hornfisk jeg kunne få på, så jeg kunne mærke hvordan den var med fisk på. Det lykkedes desværre ikke.

Uden at kunne sige hvordan stangen er med fisk på, så er jeg dog allerede meget glad for den - og jeg synes umiddelbart at jeg kunne holde til mere fiskeri end normalt ift. min skulder/ryg. Belastningen af en så kort stang er helt anderledes - selvfølgelig også på grund af vægtfordelingen, som er markant anderledes.
Jeg skulle lige vende mig til at kaste med én hånd, men det gik nu overraskende let for mig.

Stangen vi har købt er denne (ikke en annonce - den er købt og betalt og intet i det for mig - blot en anbefaling, hvis du går med tanker om at prøve en 6-fods stang og gerne vil starte i den billige ende):

En virkelig billig stang, men ganske fint til mit behov for en 6-fods stang p.t. Nem at kaste med - og det er da også muligt at lave et tohånds-kast med den, omend de føles en smule mærkeligt, med den vægtfordeling den har.