31. oktober 2020

Revsbæk & Kongsdal

Mariager Fjord

Masser af liv i tågen

Allerede på vej til fjorden fra Aalborg ned af Hadsundvej kunne jeg godt se at det højst sandsynligt ville blive med meget lidt sigtbarhed at jeg skulle bevæge mig ud i vandet i jagten på endnu en havørred.

Jeg startede ved Revsbæk, hvor jeg tidligere har oplevet fisk på denne årstid. Forholdsvis hurtigt så jeg da også lidt ringe rund omkring i vandet - det lignede dog ikke noget af nævneværdig størrelse.

Pludselig havde jeg dog nogle gode trykbølger efter blinket et par gange i træk. Det var på en afstand hvor jeg ikke kunne se fisken - men det var helt tydeligt, da vandet var helt stille.

• Se video

Jeg overvejede at få skiftet til bombarda med flue, da jeg ikke rigtigt kunne få nogle fisk til at hugge, men jeg fik det aldrig gjort. Da jeg bevægede mig tilbage til starten og ville til at stoppe var der en fisk oppe af vandet - og jeg gav det selvfølgelig lidt forsøg ekstra - uden held.

Turen gik videre til Kongsdal, hvor jeg fik mig en kop helt varm og frisk kaffe vha. min nye Jetboiler (den er genial!). Der var allerede 3-5 lystfiskere ved Kongsdal, fra havnen og videre ud, da jeg ankom. Jeg gik helt ud til den lille natur-stenhavn og fiskede tilbage mod Kongsdal Havn. Undervejs fik jeg pludselig en lille havørred på krogen. Jeg troede egenligt at det var en bækørred, da den havde fine røde prikker. Har dog, med input fra alle jer medfiskere, lært at de er født med dem og først (måske) mister dem når de "beslutter" sig for at være en fjord-/havørred.

Mere info

Jeg fik fanget lidt video fra de to spots - inkl. den lille havørred jeg fik lokket til hug. Sidst i videoen kan i se en fin fisk på 51 cm. jeg fik weekenden efter.